Kvalitetssäkra företaget
Att kvalitetssäkra något inom företaget är i bland ett måste för att komma underfund med hur det fungerar och om att kvalitén är säker på det man kontrollerar.
För att ett kvalitetsarbete ska kunna genomföras så gäller det att man följer vissa principer. Finns det brister i ett kvalitetsarbete så blir hela företaget lidande så det är viktigt att det blir rätt och att arbetet inte görs förgäves. Bättre att ta in duktiga konsulter som ordnar till arbetet och säkerställer att det blir rätt från början.
I slutändan så kan fel kvalité kosta företaget en massa pengar, om en slutprodukt inte blir som den var tänkt och kommer ut till kund med något fel så finns risken att kunden lämnar och går till någon annan. Det finns många variabler som ska stämma överens och som företagare kan detta vara svårt att ha full koll på.
Det går att mäta kvalité och det är vad ADDQ kan hjälpa till med. Även kundens upplevelse kan ha betydelse för kvalité även om denna kan vara svår att mäta vilket man kan göra med en produkts kvalité. Det gäller att man som företag väljer vad man vill mäta och också varför då det finns olika sätt som man kan mäta kvalité på.
Ett metodiskt kvalitetsarbete lönar sig i längden och vilket företag eller företagare vill inte vara lönsamt?